Om

Lite historia om föreningen

Sollefteå Bluesförening bildades någon gång 2007. Det började med att en driftig herre som heter Jim Abrahamsson tyckte att det borde finnas en förening för liksinnade bluesintresserade människor i Sollefteå. På Widengrens skivbutik lade han ut intresseanmälningar för att se om det fanns något intresse. Och se - det fanns det! På några veckor hade han tre A4 ark fulltecknade och Sollefteå Bluesförening bildades.

Det första band som anlitades var Myrgröbba Bluesband, och det var även någon form av jamsession med olika konstellationer. Genom åren har storheter som Sky High, Kenny Håkansson, Brian Kramer, Billy Bremner och den finska, kvinnliga, slidegitaristen Erja Lyytinen spelat på föreningen. Hösten 2013 hade föreningen Lisa Lystam family band på besök, som gjorde en bejublad spelning. Micke Fall, som spelar munspel i bandet, blev sedermera världsmästare i munspel!

Styrelse Sollefteå Bluesförening 2023

Ordförande:  Curt Skoog